Az alábbi szabályvariáció egyértelműen nehezebbé teszi a játékot, mert a Házak bizonyos körülmények között Győzelmi Pontokat veszíthetnek a küzdelem során. Ha alkalmazzátok ezt a szabályt, akkor jóval életszerűbb és igazságosabb lehet a Vastrónért folytatott háborútok.

 

 

A Győzelmi Pontok szerepe

A Harc a hatalomért játékmódnál (és a hasonló szabályokkal zajló Teljes háború játékmódnál) az a Ház nyeri el a trónt, amelyik először szerez 10 Győzelmi Pontot ÉS birtokolja saját székhelyét. Mit is jelent ez valójában?

A Trónok Harca világában a különböző civilizált népek életét arisztokrata családok, földesurak, gazdag kereskedők, királyok és hadurak irányítják. A nagy Házakat számos kisebb lovagi rangú család támogatja. Amikor Havas Jon vissza akarja foglalni Derest, kénytelen a különböző északi Házak urainál kilincselni katonákért, miközben a Házak döntő többsége a Boltonokat támogatja. Önmagában egyetlen gazdag család sem tudna királyságokat uralni, szükségük van az alattuk álló hűbéresekre, birtokosokra és azok alárendelt népeire.

A Győzelmi Pontok valójában azt teszik mérhetővé, hogy melyik nagy Ház (játékos) trónigényét mekkora mértékben támogatják Westeros és/vagy Essos különböző urai. Akinek sok Győzelmi Pontja van, annak többen esküsznek hűséget, mert eddigi eredményeivel sikerült meggyőznie és megfélemlítenie számos kisebb Házat. Az emberek szeretnek a győztes oldalhoz tartozni, ezért sikertelen nemesi családot elhagyják, elárulják a követői.

A játék alapszabálya szerint csak egyetlen Mesterkártya kijátszásával lehet csökkenteni a játékos(ok) Győzelmi Pontjait, jelen szabályvariációnkkal ezen kívánunk változtatni.

A Győzelmi Pontok elveszítésének szabályai

A nemes Ház (az adott játékos) elveszít 1 Győzelmi Pontot minden alkalommal, amikor elveszíti Háza székhelyét (az ő seregeitől foglalja el egy másik játékos). Ha a későbbiekben sikerül visszahódítania ősei birtokát, akkor sem kapja vissza ezt az elveszített Pontot. Aki nem képes arra, hogy szilárdan kézben tartsa legfontosabb uralmi központját, az támogatókat veszít.

A nemes Ház (az adott játékos) elveszít 1 Győzelmi Pontot minden alkalommal, amikor egyetlen invázió alkalmával 10 vagy több sereget veszít el a tábláról, függetlenül attól, hogy az invázióban támadó vagy védekező félként vett részt. Az sem számít, hogy az irdatlan mészárlás után győzött-e az adott játékos. Fontos megjegyezni, hogy ez a szabály kizárólag akkor alkalmazandó, ha valaki EGYETLEN invázió során szenvedi el a veszteséget (nem egy kör összes vesztesége számít, csak az egyes inváziók külön-külön). Ez elég ritka eset a játékban, de egyértelműen kihatással van a Házak megítélésére. Aki ennyi embert feláldoz a saját érdekében, az félelmet ébreszt mindenkiben, senki sem szeretne az elesettek sorsára jutni. A holttestekből hegyeket építő Ház támogatókat veszít.

A nemes Ház (az adott játékos) elveszít 1 Győzelmi Pontot minden alkalommal, amikor pénzt kellene adnia egy másik játékosnak, de nem tudja kifizetni, mert nincs elegendő arany a kincstárában. Mindegy, hogy az adott összeget hogyan venné/lopná el tőle a másik játékos, ha valaki nem tudja maradéktalanul kifizetni az adott követelést, akkor elveszít 1 Győzelmi Pontot. Salladhor Saan képessége, és egyes Mesterkártyák így kiemelt fontosságot kaphatnak, hiszen sok esetben akkor is érdemes kijátszani őket, ha nem hozhatnak bevételt, mert az ellenfél kincstára kong az ürességtől. Aki nem tud fizetni, az szegény ember, akitől pedig még lopni sem lehet, az a legszegényebb. A csőd közelében tántorgó főúrtól elpártolnak a szövetségesek. A fizetésképtelen Ház támogatókat veszít.

Egyetlen játékos Győzelmi Pontjai sem csökkenhetnek 0 alá, tehát a Győzelmi Ponttal nem rendelkező játékos értelemszerűen nem veszít Győzelmi Pontot soha.

A fenti szabályok minden Házra (játékosra) kötelezően vonatkoznak, ha megállapodtatok abban, hogy használjátok őket a játék során.

Házak hanyatlása: a szabályváltozat hatásai

A fenti szabályok alkalmazásával a játék realisztikusabb, nehezebb és hosszabb lehet. Mivel a Győzelmi Pontok megszerzése egyáltalán nem könnyű, érdemes vigyázni rájuk: nem érdemes olyan szituációkba kerülni, ahol elveszíthetitek őket. Minden játékos vigyázni fog a székhelyére, és azokra a Területekre, ahonnan székhelye könnyen megtámadható, óvatosabban vezeti harcba a seregeit és nem tékozolja el az összes aranyát minden körben – tehát összességében jobb vezetőként irányítja Házát.

A Házak hanyatlása szabály lehetőséget biztosít Nektek arra, hogy egy szerencsés vagy kivételesen ügyes játékost megakadályozzatok a győzelemben azzal, hogy Győzelmi Pontot buktattok vele a kritikus pillanatban, és ezzel kiegyensúlyozottabb, igazságosabb lesz a Vastrónért zajló küzdelem. Sok képesség, Mesterkártya lesz használhatóbb, értékesebb a játék során, számos esetben fogtok az eddigiektől eltérő módon tervezni az erősítések elhelyezésekor vagy az invázióknál.

A Házak hanyatlása opcionális szabály, amiben az a jó, hogy új színt visz a Trónok Harca Rizikó játékmenetébe, és tetszőlegesen kombinálható más alternatív szabályokkal! Honlapunkon számos hasonló írást jelentetünk meg, hogy minél több játékmódot és stratégiát kipróbálhassatok.

Aki megveszi a Trónok Harca Rizikót, az sosem fog unatkozni!